woensdag 9 oktober 2013

110 Hollum vanaf de Fenneweg

Hollum vanaf de Fenneweg (110)
(1992)


Op verzoek van één van de bevoorrechte families die hier aan de bosrand in Hollum een vakantie woning bezitten schilderde Herman dit panorama Hollum. 20 jaar later is de horizon grotendeels ongewijzigd. Er werden wat nieuwe schaapsonderkomens gerealiseerd (rechts net buiten de afbeelding) en in het silhouet tussen kerk en de roodbakstenen, jaren 40-50 huizen aan de Badweg drong zich recentleijk een imponerende nieuwbouw villa. Een mooi huis maar op een onbegrijpelijke lokatie. Voor een niet Amelander dan. 


De foto's werden me voor mijn project welwillend ter beschikking gesteld. Nog leuker is dat we Herman er met het schilderij aan het werk zien op bijgaande foto. Zo herinner ik me meer van onze ontmoetingen. Ook de Zwitserse geitenleren Swiss Army Backpack waar hij zo trots op was en waar hij zijn kwasten in vervoerde ligt naast hem in verschroeide het gras. Zou het Augustus zijn ? 

We zijn inmiddels bij Ameland schilderij 110 aanbeland. Ik heb er nog een stuk of 20 "in voorraad", inclusief de nog toegezegde maar niet ontvangen. Dus reageer alstublieft op mijn oproep. Zelfs in Ierland wordt momenteel meegewerkt aan het zoeken en fotograferen van Hermans werk. Er moeten er nog vele zijn te vinden. Ook foto's als deze zijn van harte welkom natuurlijk.      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten