donderdag 4 juli 2013

17 Heidepad, achter de Witte Reep

Heidepad (17)
"achter de Witte Reep"
(1993)

 
Ik kom hier graag en vaak. En je komt er niemand tegen. Vanuit zijn verblijf op de Witte Reep rond 1980 schilderde Herman er ook veel. Vanuit Ballum zijn er nu drie aanloop routes, twee achter het vliegveld en de nieuwste en spannendste net naast de ingang links van het vliegveld. Het voert naar de Witte Reep, vroeger boeren bedrijven, nu geheel aan de recreatie gewijd.
foto: Bart van der Schacht 

Dat nieuw ontsloten stukje liep tot voor kort na een paar honderd meter dood, nu is er een geweldige wandelroute gemaakt. Bij Hollum voor het Engelsmanduin langs de binnen-duinstrook over, langs het Braamstruikse Binnenpad (Rietpad) langs de Vogelkijkhut en door het moeras naar het  Groene ("beleef")strand terug naar Ballum of "binnendoor". Dat verveelt toch nooit ! Wat kan ik er verder over te zeggen. Er is in 40 jaar hier niets veranderd. Misschien wel niet in 140 jaar. 

Dit was het laatste van de 6 schilderijen die de Gemeente Ameland in bezit heeft en spontaan voor mijn project ter beschikking stelde. Vanaf hier roep ik een ieder die het leuk vindt me een plaatje "zijn Buijtenhuijs" te sturen (email vind je boven) of me te vragen langs te komen om een foto te maken. Als je stuurt graag in de hoogste resolutie als bijlage en kiezen voor de optie originele grootte en dus niet verkleinen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten