maandag 15 juli 2013

Vakantie

De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met Hermans schilderijen op Ameland. Het projekt blijkt in zeer goede aarde te vallen. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ik heb er inmiddels nog zo'n 50(!) buiten die nu al te zien zijn, bij gevonden en mogen fotograferen. Ik "surf en fiets" van de ene naar de andere. Waarvoor alvast mijn hartelijke dank. Het was bovendien in alle gevallen erg gezellig en gastvrij. Maar er moeten nog veel meer schilderijen van Herman in omloop zijn ! Ook foto's en anecdotes met/van Herman en Mariëlla zijn van harte welkom. Wie heeft een schelpencollage van Mariëlla en/of hoedjes ?

Ik kan wel verklappen dat er hele bijzondere schilderijen bij zijn en alles bij elkaar geeft het een prachtig beeld van Ameland van 20-40 jaar geleden. Sommige gezichten, vooral die op de dorpen, zijn voor eeuwig en onherstelbaar veranderd. Andere locaties zijn na 100 jaar bijna onveranderd. Herman zou eens moeten weten dat hij met zijn schilderijen ook geschiedenis schreef. Wellicht nog meer dan de grote Germ de Jong 30 jaar voor hem. 

Mail me dus gerust (gerbrandcaspers@icloud.com) als je (U) een schilderij hebt (heeft) dat ik zou mogen fotograferen of bel 0515-426766. Of schiet Tom Wouters even aan, dan hoor ik het ook vroeger of later ook wel. 

Verbazend is ook het aantal Ierse schilderijen wat op Ameland is terecht gekomen. Herman schilderde er in de zomer van 1996 en bracht een flink aantal werken mee naar Ameland. In 2006 exposeerde hij in Leeuwarden met werk dat onstond toen hij (vanaf 1997) met Mariëlla in Connamara woonde en bijzonder werk (zoals boven) uit Australië. Die schilderijen krijgen een eigen hoekje op de site.   


Binnenkort kun je dus heel veel meer moois op deze Website verwachten. Schrijf je in voor het toesturen van een email-berichtje als ik nieuwe schilderijen toevoeg. Het is geheel vrijblijvend en ongevaarlijk. 

En als als je me de komende weken ziet fietsen op het eiland: geef dan gerust een seintje. Als ik er ben verblijf ik op Roosdûnen (chaletje/caravan 40). Ook als je andere leuke of bijzondere schilderijen, tekeningen etc... hebt van Ameland die je zou willen delen en laten zien. 

Groeten en graag tot ziens !
Gerbrand 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten